BBL har samarbeidsavtaler med forsikringsselskapene If Skadeforsikring og Tryg. Dersom ditt boligselskap har forsikringsavtale med et av disse selskapene, kan du bruke dette skjemaet til å melde fra om en skade. Dersom boligselskapet ikke er forsikret gjennom et av disse selskapene, må du ta direkte kontakt med boligselskapets forsikringsselskap.

Forsikringsavtalene til boligselskapet dekker ikke skader på innbo eller gjenstander som sykler, plenklippere, snøfresere og hagemøbler.

Dokumenter i forbindelse med skadesaken blir sendt til berørte eiere og publiseres på Portalen for styret. Oppgjør blir ivaretatt av BBL.

Skulle det oppstå en skade som krever umiddelbar handling etter arbeidstid eller i helger, kan du kontakte boligselskapets vaktordning.

Dersom borettslaget eller sameiet du bor i har forsikring gjennom BBL eller Boligbyggelagenes Totalforsikring, må skademelding fylles ut. Du kan da kontakte følgende personer fra BBL:

Roger Tverbakk, telefon +47 75 50 67 17

Espen Nygård, telefon +47 75 50 67 59

Mathias Andreassen, telefon +47 75 50 67 14

Odd Willy Hansen, telefon +47 75 50 67 19

Vi er tilgjengelige mandag til fredag mellom 08:00-15:30.

Ved skade utenom kontortid, kontakt en av følgende vakttelefoner:

Polygon +47 05 365

Nordland Skadeservice, telefon +47 90 80 47 01

SSG Norge, telefon +47 97 56 20 45

Recover, telefon +47 81 55 52 99

Hvem melder skaden?
Kopi av innsendt skjema blir sendt til denne e-postadressen.
Opplysninger om beboer
Om skaden